Wednesday, October 10, 2018

BBM3410/18 : Tudung bawal chiffon

Assalamualaikum semua, dalam penulisan kali ini saya ingin menceritakan mengenai perniagaan tudung. Bukan mudah untuk seorang  lelaki memulakan perniagaan ini kerana saya perlu tentang tudung dan memahami citarasa perempuan mengenai tudung yang dipakai. Saya memulakan dengan memasarkan bawal kain chiffon. Alhamdulillah, setakat yang terjual maklum balas daripada pelanggan sangat baik. Dan ramai yang memberi maklum balas bahawa kain cukup selesa bila dipakai dan yang penting mudak dibentuk. Situasi menjual tudung amat berbeza dengan menjual baju. Mungkin berlatar belakang berlainan pelanggan. Jika baju yang saya jual, lebih kepada pelangan lelaki dan kali ini perempuan. Antara yang laris  terjual bawal bidang 50 Red Maroon dan bidang 60 warna Dusty Ribena. Harga bawal ini berbeza ikut bidang. Bidang 45 dijual dengan harga RM12, bidang 50 berharga RM18 dan bidang 60 RM19 sahaja. Pelanggan perlu menambah RM8 untuk tujuan pengeposan barang. Saya membuat perniagaan sebagai wang  tambahan selain bekerja di syarikat kilang cetak baju di Bangi.





Bagi yang berminat untuk membuat pembelian bawal chiffon saya boleh mengikuti di Instagram @irdhynascarf .


Sekian terima kasih.

No comments:

Post a Comment

BBM3410/18: Facebook

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua, kali ini sayamahu kongsikan mengenai tugasan minggu ke 12. Pada minggu tersebut, p...