Wednesday, October 3, 2018

BBM3410/18 : Hari Pesta Makanan

Assalamualaikum semua, semoga dalam keberkatan selalu. Tulisan kali ini saya akan menceritakan mengenai Hari Pesta Makanan yang diadakan di Fakulti Bahasa Moden dan Komunikasi (FBMK), Universiti Putra Malaysia. Tujuan utama pesta ini diadakan bertujuan mengangkat kembali makanan-makanan tradisional Melayu. Setiap porgram seperti biasa pasti dimulakan dengan ucapan oleh tetamu kehormat. Selepas selesai ucapan, saya terus bergerak ke gerai-gerai dan menyaksikan pelbagai jenis makanan tradisional yang terdapat di pesta tersebut. Sebagai maklumat tambahan, gerai-gerai tersebut diusahakan oleh penjawat UPM termasuklah beberapa orang pensyarah Fakulti Bahasa Moden seperti Dr Norazlina dan Dr Hasnah.  Saya sempat membeli Laksa Penang yang dihidangkan oleh Dr Norazlina dan rasanya cukup enak sekali. Berikut merupakan gambar-gambar yang ditangkap ketika hari kejadian.





















Pengunjung kelihatan gembira dengan suasana Pesta Makanan.



Saya sedang meninjau juadah yang disediakan




Saya membeli Laksa Penang yang dimasak oleh hasil tangan Dr Norazlina

No comments:

Post a Comment

BBM3410/18: Facebook

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua, kali ini sayamahu kongsikan mengenai tugasan minggu ke 12. Pada minggu tersebut, p...