Wednesday, October 3, 2018

BBM3410/18 : Minggu Bekerja Keras

Assalamualaikum semua, semoga dalam keberkatan selalu. Tulisan kali ini saya mahu menceritakan sedikit mengenai minggu yang cukup mencabar bagi saya. Saya seperti rutin pelajar tahun akhir yang lain perlu menyiapkan kerja kursus, projek tahun akhir dan pergi ke kelas. Dalam masa yang sama, saya juga bekerja sambilan di sebuah syarikat cetak baju yang cukup terkenal di Bangi. Rakyat Malaysia ketika ini sibuk dengan acara tahunan .iaitu Hari Sukan Negara. Hal ini secara tidak langsung menjadikan banyak tempahan baju yang dibuat dan terjual. Jadi saya perlu tabah melayan karenah pelanggan-pelanggan yang membuat pembelian baju dengan kami. Walaupun dalam tekanan dan kesibukan, saya bersyukur kerana itulah rezeki yang diberi oleh Allah SWT untuk saya mencari sumber pendapatan untuk menampung kehidupan seharian selain melakukan simpanan untuk masa hadapan. Walaupun harungi alam pekerjaan, bagi saya itu tidak menghalang saya untuk bergerak seperti biasa sebagai seorang mahasiswa. Selamat menyambut Hari Sukan Negara untuk seluruh rakyat Malaysia!



Majulah sukan untuk negara.

No comments:

Post a Comment

BBM3410/18: Facebook

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua, kali ini sayamahu kongsikan mengenai tugasan minggu ke 12. Pada minggu tersebut, p...