Monday, November 12, 2018

BBM3410/18 Impian Kerjaya

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua, penulisan saya kali ini hanya mahu meluahkan sedikit mengenai cita-cita saya dan impian saya dari kecil. Saya memang bercita-cita tinggi untuk menjadi seorang guru. Sayaberimpikan impian itu kerana tugas seorang guru sebagai pendidik anak bangsa memang suatu tanggungjawab besar untuk dipikul. Betapa sejuknya hati seorang guru melihat anak didiknya menjadi seorang insan yang berguna buat masyarakat di esok hari. Oleh sebab itu, saya amat menghormati warga pendidik. Tapi sayang sekali peluang untuk saya mengampai impian itu mungkin tertutup kerana saya bukanlah mengambil bidang pendidikan. Malah sekarang saya juga sudah seperti selesa berkhidmat dengan syarikat Ultraprint Universal. Seandainya mendapat peluang kedua untuk melayakkan diri ke bidang pendidikan saya tidak menolak kemungkinan untuk menggapai peluang itu tetapi dalam masa yang sama agak sukar untuk memaksa saya angkat kaki dari Ultraprint.

No comments:

Post a Comment

BBM3410/18: Facebook

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua, kali ini sayamahu kongsikan mengenai tugasan minggu ke 12. Pada minggu tersebut, p...