Monday, November 12, 2018

BBM3410/18 Veteran Berijiwa Muda

Assalamualaikum semua, penulisan kali ni saya mahu berkongsikan mengenai seorang veteran tetapi banyak menginspirasikan saya. Semasa saya melakukan latihan industri di PPD Alor Gajah, alhamdulillah , Allah menemukan saya dengan beliau. Insan tersebut bernama Encik Zaili. Beliau merupakan ketua bahagian bahasa dan merupakan penyelia saya di sana. Beliau sudah berusia 59 tahun dan tahun depan dia tamat tempoh berkhidmat sebagai kakitangan awam. Banyak pengalaman beliau yang dikongsikan kepada saya. Beliau juga merupakan seorang guru suatu ketika dahulu. Apa yang menarik ketika saya sedang berborak dengan beliau semasa kami sama-sama menjadi urusetia mengendalikan program , tiba-tiba ada kelibat seorang lelaki dewasa mengambil keretanya. Encik Zaili dengan senyum mengatakan bahawa " dia itu anak murid saya." Saya dapat merasakan bahawa dia cukup gembira melihat anak didiknya berjaya. Dalam urusan kerja, beliau seorang yang sangat rajin dan berdisplin tinggi. Walaupun banyak pikul beban yang dipegang, beliau tetap tenang dan bijak menyelesaikan setiap  tugasan. Terima kasih Encik Zaili kerana banyak memberi tunjuk ajar dan menginspirasikan saya untuk kerjaya saya di masa hadapan. Ada masa InshaAllah kita bertemu lagi.


No comments:

Post a Comment

BBM3410/18: Facebook

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua, kali ini sayamahu kongsikan mengenai tugasan minggu ke 12. Pada minggu tersebut, p...