Friday, November 16, 2018

BBM3410/18 Bersaranya Cikgu Ahmad Omar

Salam semuanya, harap semua berada dalam keberkatan selalu. Post kali ini saya ingin menceritakan sedikit mengenai seorang warga pendidik atau guru di sekolah menengah saya suatu ketika dulu. Beliau bernama cikgu Ahmad bin Omar. Beliau telahpun bersara dari alam pekerjaan beberapa hari yang lalu. Serius saya menyanjung tinggi beliaul. Sepanjang tempoh beliau berkhidmat di SMK Sultan Sulaiman dikatakan secara keseluruhan hayatnya di sana memegang folio guru disiplin sekolah. Beliau amat ditakuti pelajar ekoran ketegasan dan personaliti yang ada pada beliau. Setiap kali beliau lalu di hadapan kelas pasti murid-murid akan bergegas ke tempat duduk masing-masing dan pastikan pakaian terutama lelaki kembali segak (masukkan baju ke dalam seluar) ekoran takut pada aura yang dimiliki beliau. Walaupun ramai pelajar yang mengatakan dia tegas, tetapi pewatakannya cukup berbeza ketika di dalam kelas di mana beliau amat menyayangi dan sangat akrab dengan pelajar. Saya antara salah seorang pelajarnya dan saya cukup menghormati dan mengagumi dengan personalitinya. Bagi saya insan seperti ini patut dijadi contoh warga pendidik yang lain. Terima kasih cikgu atas tunjuk ajar cikgu sepanjang saya menjadi warga SMKSS. Saya berharap dapat kembali bertemu dengan cikgu suatu hari nanti. 

Selamat bersara cikgu.



No comments:

Post a Comment

BBM3410/18: Facebook

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua, kali ini sayamahu kongsikan mengenai tugasan minggu ke 12. Pada minggu tersebut, p...